Naslovna events Koncert: Trio Osor

Koncert: Trio Osor

127
0

U koncertnoj dvorani Osnovne glazbene škole Slatina, u četvrtak 17. studenog 2016. godine, sa početkom u 19:45 sati, ljubitelji klasične glazbe mogu uživati u koncertu Tria Osor (Renata Penezić – flauta, Zarija Alajbeg-Galuf – klavir i Petar Kovačič – violončelo).

tri_osor_2013

Na poticaj gospodina Danijela Marušića, osnivača Osorskih glazbenih večeri, sastav u kojem sviraju Renata Penezić – flauta, Petar Kovačić – violončelo i Zarija Alajbeg Galuf – klavir, nazvao se Trio Osor i 2007. god. prvi puta uspješno nastupio na Osorskim glazbenim svečanostima.

Ovo je ujedno i prvi komorni sastav što se imenom vezao uz Hrvatski glazbeno-scenski festival Osorske glazbene večeri u njegovom neprekinutom nizu od osnutka 1976. godine. Članove ansambla povezuje želja za komornim muziciranjem a posebice otkrivanje novih djela za ovaj ne tako česti, neklasični sastav. U širokom repertoaru koji se proteže od baroka do suvremenih autora i to mahom originalnih djela pisanih za ovaj sastav, nalaze se i djela domaćih kompozitora posvećenih upravo ovom triu i praizvedenih na Osoru.

Program:

RUDOLF MATZ: Balada za flautu,violončelo i klavir

FRIEDRICH KUHLAU: Trio za flautu, violončelo i klavir op. 119

– Allegro moderato
– Adagio patetico– Sostenuto assai
– Rondo – Allegro

PAUL SCHOENFIELD: Tri bagatele za flautu, violončelo i klavir

– Cloying

CARL MARIA VON WEBER : Trio u g-molu Op.63 za flautu, violncello i klavir

– Allegro moderato
– Scherzo: Allegro vivace
– Schafers Klage: Andante espressivo
– Finale: Allegro

… Odabravši izuzetno uhu ugodne skladbe F.J.Haydna, G.Piernea, J.Kaplana i F.Mendelssohna-Bartholdyja muzicirali su glazbenici u punini izvođačke predanosti u kojoj je svako od odabranih djela zazvučalo u skladu raznorodnih glazbala. Klasična razigrana Haydnova glazba i impresionistička melodioznost glazbe francuskog skladatelja Piernea zazvučali su u vrsnom poznavanju stilskih smjernica. Osobito je dobar dojam ostavio jednostavačni Bodulski tanac hrvatskog skladatelja Josipa Kaplana. Mendelssohnov pak Trio u d-molu op.49, u četverostavačnom slijedu kontrastirajučih stavaka postigao je ugođaje instinske liričnosti i predanja koja odgovaraju ranoromantičnom slogu njemačkog majstora. Gustoća klavirskog sloga i time postavljeni visoki zahtjevi pred pijanisticu, raspjevanost linija flaute i violončela u inventivnom dijalogiziranju dionica, predstavili su izuzetno glazbeno nadarene interprete. Doista, bio je to inauguracijski koncert novog trija na hrvatskoj glazbenoj sceni.

Zdenka Weber , Večernj list, 04.08.2007.

“… Najpohvalnijim riječima treba popratiti i nastup Trija Osor održan u crkvi Uznesenja Marijina 23.07. Na poticaj Danijela Marušića, koji je bio 1976. utemeljio i do smrti 2009. bio ravnatelj Osorskih glazbenih večeri, sastav u kojem sviraju flautistica Renata Penezić, violončelist Petar Kovačić i pijanistica Zarija Alajbeg-Galuf nazvao se Trio Osor i pod tim imenom uspješno je 2007. nastupio na OGV. Ovogodišnjim su koncertom potvrdili da su u odličnoj formi i da ostvaruju vrlo pažljivo uvježbano zajedničko muziciranje u kojem dolazi do izražaja jednako njihovo pojedinačno tehničko umijeće kao i vrsno kontrolirano zajedničko interpretiranje odabranih djela…

… I dok su Hummelova i Matzova romantično raspjevana glazba razgaljivale srca a flauta , violončelo i klavir stapali suzvučja u uvjerljivome skladu, Piazzolla je odzvučao razigranim ritmovima i čeznutljivom nadahnuću tanga, sve odsvirano pouzdano, tehnički suvereno i koncentrirano. Početak drugog dijela koncerta bila je praizvedba nove komorne skladbe Alfija Kabilja i ponovno smo se mogli uvjeriti u duhovito razigranu maštu skladatelja koji u ozračju istarskog idioma nalazi inspiraciju za tri kontrastna i u svakom od stavaka, Preludij,Legenda i Finale, krajnje razigranu kombinaciju glazbala.

I dok su okvirni stavci ritmički naglašeni,srednji, Legenda, ispjevava ‘priču’ težačkog truda i dalekih reminiscencija istarske prošlosti. Svakako je riječ o djelu koje će Trio Osor moći uključivati u svoj repertoar, a toplim zvucima flaute,pastoznim potezima gudala na violončelu i čvrstom podlogom klavira oduševljavati i buduće slušatelje. Nakon praizvedbe glasni je pljesak bio upućen jednako odličnim interpretima kao i nazočnome Alfiju Kabilju, kojega je posebno razveselila činjenica da su glazbenici završni stavak njegove Liburnijske suite odabrali i kao dodatak.”

Zdenka Weber, Hrvatsko slovo, 02.08.2013.

trio_osor

Renata Penezić diplomirala je na ljubljanskoj Akademiji za glasbo u klasi Fedje Rupela (1994.). Kao dobitnica stipendije Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD) magistrirala je najvišim ocjenama u razredu Andrása Adorjána na Hochschule für Musik u Kölnu. Usavršavala se na brojnim majstorskim tečajevima i seminarima u inozemstvu (Velika Britanija, Francuska) kod glasovitih flautista kao što su Trevor Way, Pierre-Yves Artaud i Alain Marion. Već na trećoj godini studija postala je solistica flautistica Zagrebačke filharmonije. Uz djelatnost u orkestru podjednako uspješno razvija karijeru solistice i komorne glazbenice, surađujući s hrvatskim i inozemnim glazbenim umjetnicima i ansamblima. Članica je ansambla Musica Viva od njegova osnutka 1998. godine. Gostovala je u Europi i na Dalekom istoku, a svestranost i širinu interesa potvrđuje izuzetno širokim repertoarom, od rane do suvremene glazbe. Redovito snima za Hrvatski radio, a ostvarila je i više zapaženih nosača zvuka, od kojih je Božićni koncert s ansamblom Musica Viva 2006. dobio nagradu Porin za najbolju izvedbu solističke ili komorne skladbe. Vodeći hrvatski skladatelji posvećuju joj svoja djela. Uspješnu pedagošku djelatnost razvija na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Održava seminare iz flaute i komorne glazbe u Hrvatskoj i Sloveniji. Članica je ocjenjivačkih sudova međunarodnih flautističkih natjecanja. Voditeljica je i utemeljiteljica, uz Tamaru Coha-Mandić, Zagrebačkog ansambla flauta.

Zarija Alajbeg-Galuf diplomirala je 1991. u klasi prof. Ksenije Kos na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, gdje se dodatno posvetila studiranju komorne glazbe kod prof. Andreja Petrača. Interes za komorno muziciranje odveo ju je do “Scuole superiore del Trio di Trieste” koju je apsolvirala kao stipendistica “United World College of Adriatic”. Tijekom cijelog školovanja sudjelovala je na brojnim seminarima i majstorskim tečajevima vrhunskih pedagoga u zemlji i inozemstvu (R. Kehrer, E. Timakin, K. Taylor, D. Kraus, G. Veemayer, D. Grigorjan). Koncertna karijera Zarije Alajbeg Galuf posljednjih godina uključuje solističke i komorne recitale u sklopu Dubrovačkog ljetnog festivala i Osorskih glazbenih večeri, Bolskog, Hvarskog i Trogirskog ljeta te u koncertnim dvoranama u Splitu i Zagrebu. Imala je priliku koncertirati i u Italiji, Švicarskoj, Danskoj, Njemačkoj i Nizozemskoj. Djelovala je kao umjetnički suradnik na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, kao i na ljetnim seminarima Tria Orlando u Sorentu te M. Hayashija i K. Botvaya u Grožnjanu. S flautisticom Anom Domančić snimila je kompaktni disk “Francuska glazba za flautu i glasovir s početka stoljeća”.

Petar Kovačić diplomirao je 2001.u klasi Andreja Petrača s odličnim uspjehom.Tijekom studija pohađa trogodišnji tečaj za usavršavanje pri fondaciji Romano Romanini u Bresciji(Italija),pod vodstvom violoncellista Maria Brunella.Godine 2001. upisuje Hochschule für Musik Saarbrückenu(Njemačka), gdje nastavlja studij violoncella u klasi prof. Gustava Riviniusa.Godine 2003.diplomira s najvišim ocjenama te upisuje poslijediplomski studij, također u klasi prof. G. Riviniusa 2005. g. uspješno završava poslijediplomski studij. Dobitnik je prvih nagrada na državnim natjecanjima 1996. i 1998. godine, te I. nagrade na natjecanju Alpe Adria 1999. u Goriziji (Italija). Godine 2000. osvojio je I. mjesto na “Natjecanju riječkih glazbenika” te posebnu nagradu žirija za najbolje izvedenu skladbu(Suita za violoncello solo G. Cassadoa). U akademskoj godini 2000. – 2001. dobio je Dekanovu nagradu a 2003. g. osvojio je II. nagradu na međunarodnom natjecanju Walter Gieseking u Saarbrückenu (Njemačka). Od 2003. djeluje u HNK “Ivan pl. Zajc” kao solo cellist Riječke opere. Kao solist nastupio je s komornim orkestrom Windstrings (Zagreb), sa Zagrebačkom filharmonijom, sa Simfonijskim orkestrom opere HNK “Ivan pl.Zajc” iz Rijeke, Riječkom filharmonijom te Dubrovačkim simfonijskim orkestrom.

(127)