Cantus Ansambl će pod ravnanjem umjetničkog voditelja Berislava Šipuša 6. listopada u slatinskom Pučkom otvorenom učilištu otvoriti Dane Milka Kelemena – program koji povezuje i suprotstavlja glazbu ovog velikana i djela novih glazbenih nada. Koncert počinje u 19:30, a uz Cantus Ansambl u Slatini će nastupiti sopranistice Barbara i Stefani Pijetlović.
Dani Milka Kelemena u rodnom se gradu skladatelja održavaju 28. put, a i Cantus će na programu imati skladbu ovog avangardista, istraživača, pisca i utemeljitelja Muzičkog biennala Zagreb. U Kelemenovom se opusu ogledaju sve važne smjernice razvoja hrvatske glazbe druge polovice 20. stoljeća, a ovdje će biti predstavljena skladba „Rontondo“ za puhački trio iz 1976. Prije toga, Cantus Ansambl će predstaviti tri posve nove skladbe triju mladih skladateljica koje su u proteklih nekoliko godina diplomirale kompoziciju na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu:
Linda Uran svoje je djelo za glas i ansambl, „Agent vremena“, napisala na tekst „o čovjekovoj prolaznosti“ prema vlastitom predlošku u koautorstvu s Jurjem Lukom Ozmazićem. U njemu je „nadrealnim pjesničkim slikama životni vijek prikazan prirodno i ciklično, dok je smrt, kao i rođenje, shvaćena kao svojevrsni magnum opus.“ Različitim glazbenim atmosferama autorica dočarava pjesničke slike pojedinčeva životnog ciklusa. U središnjoj od njih koristi se atonalitetom za susret pojedinca i agenta vremena, a djelo sadržava i „katarze ostvarene tonalitetom uz koketiranje s minimalizmom.“
Dora Remenar svoju je skladbu „Les roses de Saadi – Saadijeve ruže“ skladala na tekst francuske pjesnikinje iz 19. stoljeća Marceline Desbordes-Valmore, za koju kaže: „Tematika pjesme dijelom je preuzeta iz „Golestana“ pjesnika Saadija Shīrāzīja kao jednog od najznačajnijih djela perzijske književnosti srednjeg vijeka. „Les roses de Saadi“ klasičan je primjer prožimanja orijentalnog utjecaja u poeziji s ljubavnom tematikom, što se očituje i u zvuku same skladbe.“
Heleni Skljarov ovo je već druga skladba posvećena Cantus Ansamblu (prva je bila „Solo“, praizvedena na MBZ-u 2021.). U novom djelu „Ljudi. Zvijeri“ za četiri gudačka i četiri puhačka instrumenta radi se, kaže „o transformaciji ljudi u zvijeri pomoću zvuka“, dok skladateljica zvukovno prati emocionalna stanja ljudi, od onih blagih do „točke u kojoj možda prestaju biti ljudi.“ Najavljuje elemente glazbenog teatra, kao i da „na kraju skladbe otkrijemo koji je od svirača zvijer.“
Đurđica Sarjanović
(75)